Op naar Cairns.. - Reisverslag uit Bundaberg, Australië van Pieter Dorst - WaarBenJij.nu Op naar Cairns.. - Reisverslag uit Bundaberg, Australië van Pieter Dorst - WaarBenJij.nu

Op naar Cairns..

Blijf op de hoogte en volg Pieter

23 September 2012 | Australië, Bundaberg

Hallo iedereen,

Hier weer een berichtje vanuit Australië!

De vorige keer waren we geëindigd bij onze aankomst bij Geert en Barbet. De dagen bij Geert en Barbet hebben we gebruikt om een andere kant van Brisbane te zien, maar ook om onze route vast te leggen richting Cairns. Ook zijn we nog op pad gegaan met Geert en Barbet. Op zondagmorgen genieten van een lekker ontbijt bij het Mc Cafe en daarna naar Mount Coutha gegaan. Dit is het hoogste punt in Brisbane, waar je een schitterend uitzicht hebt over de uitgestrekte stad Brisbane. De avonden werd vooral gebruikt om te genieten van DE sport in Australie: rugby.

Het belangrijkste bij het vastleggen van de route was het vervoer. Zoals sommige al gezien hebben, hebben we gekozen voor een Wicked camper. Dit is een camper verhuur bedrijf, met verschillende campers, van luxe tot precies wat je nodig hebt. Wij hebben gekozen voor het laatste. We hebben een camper die vol staat met graffiti en met alleen het hoog nodige erin: een bed (dat omgebouwd kan worden tot bank), een koelbox, een gaspitje, wat bestek, uitklapstoelen en een wasbak.

Dinsdag 18 September hebben we Brisbane achter ons gelaten om onze route te beginnen richting Cairns. Onze eerste stop was Yandina, een dorpje onder Noosa. Hier hadden we een gratis campingplaats gevonden naast de Bruce Highway.

Na het ontbijt vertrokken we verder richting Noosa, om voor het eerst van het Australische strand en zee te genieten. Na een uur of 2 te hebben gebakt in de zon (32graden) zijn we terug gegaan richting onze staanplaats in Noosa. 's Avonds hebben we besloten om de volgende dag naar Hervey Bay te gaan rijden. Dit is de opstapplaats om richting Fraser Island te gaan.

Na een 160 kilometer te hebben gereden, kwamen we aan in Hervey Bay, waar we gelijk onze tour naar Fraser Island vastlegde voor vrijdag en zaterdag. We gingen vroeg onder de wol, om vol te kunnen gaan genieten van Fraser Island.

Vrijdagochtend werden we opgehaald om richting de ferry te rijden. Na een boottrip van ongeveer 30 minuten kwamen we aan bij onze bestemming: Fraser Island. Fraser Island is het grootste zandeiland ter wereld. Het herbergt dingo's, walibi's en vele vogelsoorten. De dingo's op dit eiland zijn van het zuiverste dingo-ras. Dit komt omdat deze dingo’s nooit aanraking zijn gekomen met dingo's op het vasteland. Vervoer op dit eiland is alleen mogelijk via zandwegen met een 4wd auto of 4wd bus.

Dag één op Fraser Island hebben we genoten van een geweldig meer genaamd Lake McKenzie. Hier hadden we de tijd om te zwemmen en te relaxen en genieten van het wonderschone uitzicht. Na Lake McKenzie stond er een wandeling op het programma door het regenwoud. Aan het einde van de wandeling stond onze bus ons op te wachten om ons naar het resort te brengen. Na een uur in de 4wd bus te hebben gezeten, waar we alle kanten werden opgegooid, kwamen we aan bij onze slaapplek. Die avond hebben we gezellig gepraat en pool gespeeld met verschillende andere backpackers.

Dag twee bestond uit het strand, zwemmen in kleine kreken, genieten van een oogverblindend uitzicht op het hoogste punt van Fraser Island en genieten van een natuurlijke jacuzzi op het eiland. 's Avonds hadden we de ferry terug richting Hervey Bay, waar onze Wicked camper stond.

Cheers!

Rik and Pieter

• 23 September 2012 - 12:00

Elly:

een hele belevenis en dit is nog maar het begin, groetjes uit Oosterhout wij hebben gister de kachel al aan gehad

• 23 September 2012 - 14:45

Femke:

Wat een mooie foto's, genieten komt daar wel goed!!

• 23 September 2012 - 17:16

Van Dorstjes:

G'day, mates,
    Toen ik de foto's van jullie zag kreeg ik toch een beetje heimwee...
    Brizzie achter jullie gelaten en nu op weg naar het Noorden in jullie flower power bus :-)
    Have fun and stay out of trouble...
    Groetjes uit Bavel, AGMR

• 23 September 2012 - 23:27

Anneke Dhaese:

Hoi Rik en Pieter,

Leuk om jullie reisverhalen te lezen. Nog maar een paar weken weg en al zoveel gezien en gedaan.
    Geniet van het avontuur, de prachtige panorama-uitzichten en natuurlijk van het mooie weer!
    Goeie reis verder (maar met die gave camper gaat dat vast lukken)!

Groetjes
    Anneke en Chris

• 24 September 2012 - 06:27

JJ Van Dorst:

Hoi Pieter.

Fijn dat het allemaal zo voorspoedig gaat.
    Geniet ervan en zoals oma altijd zegt kijk uit Pietertje.

Groetjes Ome Jan en Tanta Corrie

• 24 September 2012 - 22:47

Carla En Ton:

Wat weer een mooi verhaal (en forto's) en wat maken jullie mooie dingen mee.
    Geniet er maar van en dat zal zeker lukken met dat mooie weer.
    Wat een gave bus hebben jullie!!!

groetjes Carla en Ton

• 28 September 2012 - 01:02

Charlotte Vanuit Eindhoven:

Hey Rik

Heerlijk reisverslag.
    Goed bezig!
    Geniet ook van jullie foto's.
    Doet een koud kikkerlandje zelfs wat opleven.
    Uhhh... waar ligt dat ook weer?
    32 graden? Da' kan mijn kachel nog niet eens aan!
    Haha
    Zie uit naar jullie volgende verslag?
    Howdoe en groet ook aan Pieter.

Charlotte

• 30 September 2012 - 13:12

Fam Van Velthoven:

Hoi Rik,
    Wat klinkt het allemaal gezellig bij jullie. Vooral die contacten met andere mensen is prachtig.
    En wat zien en beleven jullie veel.
    Terwijl jullie zwemmen en genieten van de zon, gaat hier de houtkachel al weer aan.
    Maar wij genieten van een mooie herfst met ook redelijk weer.
    De oogst zit er bijna op.

We zijn benieuwd naar het volgende reisverslag .
    Nog heel veel plezier en groetjes ook aan Pieter.

Oom Jan en tante Corry

• 02 Oktober 2012 - 20:22

Nick:

Hoi Rik en Pieter,

ziet er allemaal fantastisch uit. Heel veel plezier en maakt ons af en toe maar een bietje jaloers. Kai leuk om het zo te volgen.

Houdoe,

Nick en Hedwig

• 03 Oktober 2012 - 09:05

Patrick En Miranda:

Hallootjes,

wat een avontuur in een korte tijd hebben jullie al veel gezien.
    en wij veel gelezen over jullie avontuur.

veel plezier daar.

Groetjes de den boerkes

• 04 Oktober 2012 - 12:33

Corry Broeders:

Hoi Pieter en Rik,

Net jullie verslag zitten lezen en de foto's bekeken, echt geweldig.
    Ik wist niet dat je ook nog met familie van mij op avontuur bent. ( Rik is een zoon van m'n neef ) Grappig he. Geniet er nog lekker van, dan doeik dat van jullie verslagen.

Groetjes Corry

• 30 Oktober 2012 - 12:38

Renate:

Hey Pieter en Rik,
    Geweldig om jullie verhalen te lezen.
    Jullie hebben het daar goed voor elkaar!
    Geniet er van!
    Wat een ervaring!