De reis, Taipei en de eerste dagen Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Pieter Dorst - WaarBenJij.nu De reis, Taipei en de eerste dagen Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Pieter Dorst - WaarBenJij.nu

De reis, Taipei en de eerste dagen Brisbane

Blijf op de hoogte en volg Pieter

13 September 2012 | Australië, Brisbane

Hallo iedereen,

Hierbij een eerste bericht van ons vanuit Down Under.

Zondag 9 september stapte we in het vliegtuig richting Taipei. Om lokale 13:05 uur kwamen we in Taipei aan, waarna we de stad in gingen. Dit was mogelijk, omdat we 10 uur de tijd hadden voordat onze volgende vlucht naar Brisbane vertrok. Het idee was om Taipei 101 te bekijken. We kregen een map van Taipei en dachten het gemakkelijk te voet te halen. Gelukkig kwamen we in gesprek met een Taiwanees, die ons hielp om bij Taipei 101 te komen. Achteraf waren we blij dat we met hem een gesprek hadden, want we moesten een uur in de bus zitten om in Taipei te geraken. Gedurende de busreis naar Taipei 101, kwamen we erachter dat we niet zeker wisten waar we moesten uitstappen om bij de 2de hoogste gebouw in de wereld te komen. Gelukkig hielp een leraar aan de Universiteit van Taipei ons om de juiste busstop te nemen. Gaandeweg het gesprek vertelde hij dat hij net terug was uit Nederland. Hij had een cursus gevolgd op de Universiteit van Maastricht om zijn vakkundigheid bij te spijkeren. Ook gaf hij ons het advies om in de kelder van de toren te genieten van de typisch Taiwanese keuken. Aangekomen bij de toren en hadden we de mogelijkheid om naar de top van Taipei 101 te gaan. Dit gebeurde d.m.v. de snelste lift ter wereld (1010m per minuut). Na het prachtige uitzicht te hebben bekeken, zijn we naar de kelder van de toren gegaan. Hier hebben we genoten van een lekkere noodlesoup. Hierna was het tijd om de bus terug te pakken richting het vliegveld.

Om 23:50 uur vertrok ons vliegtuig richting Brisbane, waar we om 10:35 uur lokale tijd aankwamen. Om door de douane te raken kregen we langs verschillende controle posten, zoals xray, honden, paspoortcontrole en controle van ons visum. Vervolgens was er een bus geregeld om ons naar het YHA Hostel Brisbane te brengen. We lieten onze spullen achter in ons kluisje op de kamer, die we deelde met twee Duitsers. De rest van de dag hebben we gebruikt om alvast wat te zien van Brisbane en de buurt te verkennen waar we verbleven.

Op dag twee in Brisbane hadden we een informatie bijeenkomst over de hoogtepunten van Australië en over alle belangrijke zaken (sofinummer, bankrekeningnummer en simkaart) die geregeld moesten worden. Na deze bijeenkomst hebben we lekker genoten van de zon op ons dakterras van het hostel. 's Avonds hebben we een flinke wandeling gemaakt om de skyline van Brisbane te zien. Dit was een waanzinnige tocht langs de Brisbane River.

De derde dag (vandaag) hadden we een trip gepland richting Lone Pine (het grootste koala resort ter wereld). Ook moesten we, voor het eerst, onze bagage op de rug meegenomen worden. Dit was, omdat Barbet ons op kwam halen als we alles hadden gezien (Bij Geert en Barbet verblijven we de komende dagen). Op het resort zijn hebben we vele koala's, kangaroo's en walibies gezien, maar ook andere Australische dieren, zoals de tasmanian devil, krokodillen en een vogelbekdier.

Groeten,

Rik en Pieter

• 13 September 2012 - 14:14

Frank Schellekens:

Klinkt goed mannen!! Mooi begin van de reis.

• 13 September 2012 - 15:46

Femke & Rik:

Leuk om te lezen, genieten komt vast helemaal goed daar!

• 13 September 2012 - 16:11

Karin Gommers:

Hi Rik,

Goed om te lezen dat de reis goed gegaan is. Geniet van jullie vrijbuitersleven!

• 13 September 2012 - 18:34

Ed En Lisette En Isa:

Hoi Pieter en Rik

Nou fijn wat te horen al zo snel van jullie.
    Geniet ervan kijken uit na jullie volgende verslag.
    Gr Uit Dorst

• 13 September 2012 - 19:37

Wil Munnik:

Hoi Rik en Pieter
    Wat leuk om te horen dat alles is goed gegaan, wat `n belevenis. Geniet ze!!!!!

• 13 September 2012 - 20:17

Corry Van Velthoven:

Hoi Rik en Pieter,

Wat fijn, dat de reis goed gegaan is.
    Wat zullen jullie genieten van al die mooie bezienswaardigheden.
    Leuk, dat wij een beetje mee mogen reizen.
    Groetjes uit Hank

Tot de volgende keer.

• 13 September 2012 - 22:11

Mark En Fam Vk:

Hey Pieter,

we zijn blij dat jullie een goede vlucht hebben gehad.
    we hopen de foto's in Nl beter te kunnen bekijken nu genieten we van de info die we op googel na gaan zoeken.groeten uit Breda

• 14 September 2012 - 07:04

Jeanne, Jan, Anne:

Jullie zijn nog maar 3 dagen onderweg en jullie hebben al een waanzinnige wandeling, interessante gesprekken met interessante mensen en allerle nieuwe dingen meegemaakt. En nu moet het pas eigenlijk beginnen!
    Veel goeds en veel avontuur!
    Jeanne en co

• 14 September 2012 - 08:22

Hedwig:

hey Rik en Pieter,
    Leuk dat we jullie een beetje kunnen volgen en fijn dat de reis goed (en lang) is verlopen. Geniet van dit unieke avontuur. Groetjes Hedwig, Nick, Jelle, Stef en Maaike.

• 14 September 2012 - 08:27

Ria Dekkers:

Hey Rik, heel veel plezier in Australie. Wat je pas betreft had je dat beter bij ons van bedrijven kunnen regelen!!! hahaha. Geniet er van!!!

• 14 September 2012 - 10:06

Charlotte:

Ha die Rik,

GAAF!!!
    Wat zitten wij hier dan toch suf te wezen...?
    ENJOY!!!

• 15 September 2012 - 09:26

Cora:

Hallo Rik en Pieter

Wat een leuk begin van de reis de contacten en de ervaringen daar gaat het om.
    Hoop dat de rest van de reis ook zo goed zal gaan verlopen.
    Kijken uit naar jullie foto's en de rest van de avonturen.
    Geniet ervan

Groetjes Cora

• 15 September 2012 - 22:45

Carla En Ton:

Hoi Rik en Pieter

Fijn dat jullie goed aangekomen zijn en geniet van alles wat je te zien krijgt.
    We zullen jullie blijven volgen.

groetjes Carla en Ton

• 16 September 2012 - 17:13

Jan En Clasine:

Klinkt allemaal erg goed, mannen. Het wordt alleen maar leuker, weten wij uit ervaring.
    Groeten uit la douce France ( waar het ook goed toeven is) van Jan en Clasine

• 16 September 2012 - 19:56

Henriet Jespers:

Hoi Rik en Pieter,
    Leuk dat jullie de verhalen van jullie avontuur met ons willen delen. Het is echt genieten zoals ik kan lezen en je doet nogal wat zo die eerste dagen.
    Wij hebben het weekend op je ouders gelet Rik en met hun gaat het best goed en zeker als we er wat mee drinken, dat weet je wel he. We hebben even de vergaderkamer 2de kamer van M.Rutten bezocht en zelfs een van ons heeft hem een hand gegeven.
    Veel plezier, heb je ook al een camper daar, wat een avontuur.

Groet Henriet