Whitsundays, regenwoud en Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Pieter Dorst - WaarBenJij.nu Whitsundays, regenwoud en Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Pieter Dorst - WaarBenJij.nu

Whitsundays, regenwoud en Cairns

Blijf op de hoogte en volg Pieter

12 Oktober 2012 | Australië, Cairns

Hallo allemaal,

Hier weer een verslag van onze reis door Australië en Nieuw-Zeeland!

Na ons bezoek aan Fraser Island zijn we doorgereden naar Bundaberg. In en rondom Bundaberg, wat vooral bekend staat om zijn rum-fabriek, zijn we in totaal vier dagen verbleven. Deze dagen bestonden uit rondrijden in de omgeving, een bezoek aan de rum-fabriek, aan het strand liggen en wachten op de nieuwe bankpas van Rik. Daarna zijn we via Rockhampton doorgereden naar Yaamba, waar we overnacht hebben.

De volgende ochtend zijn we doorgereden naar Airlie Beach. Dit toeristische plaatsje is de opstapplaats voor de Whitsundays. Whitsundays is een nationaal park dat bestaat uit 74 eilanden op de Great Barrier Reef. We zijn met een zeilboot twee dagen langs deze schitterende eilanden gevaren. We sliepen op de boot waar we onder andere een prachtige zonsondergang en zonsopkomst hebben gezien! Ook hebben we gesnorkeld en hebben we een bezoek gebracht aan Whitehaven Beach. Dit strand aan een van de eilanden bestaat uit puur wit zand. Een prachtig plaatje in combinatie met de helderblauwe zee!

Maandag 1 oktober kwamen we terug in de haven van Airlie Beach. Vervolgens zijn we direct doorgereden naar Bowen. Hier hebben de nacht doorgebracht op een soort boerderij-camping, afgelegen van bewoonde wereld. De dagen hierna waren erg regenachtig. Na een bezoek aan Mission Beach hebben we toen vooral veel kilometers gereden door cassowary-gebied en regenwoud.

Op donderdag 4 oktober zijn we aangekomen in Cairns. Vanuit hier hadden we een aantal dingen die we graag wilden doen: een boottocht over de Daintree River, een bezoek aan Cape Tribulation en duiken op de Great Barrier Reef! En aangezien we hier toch eigen baas zijn, hebben we deze 3 dingen ook in deze volgorde gedaan!

De Daintree River en Cape Tribulation liggen ten noorden van Cairns. Tijdens de boottocht op de Daintree River, die door het regenwoud gaat, hebben we onder andere slangen en twee krokodillen in het wild gezien! Op Cape Tribulation grenst het regenwoud aan het strand. Dit levert een bijzonder plaatje op.

Na een paar dagen ten noorden van Cairns te zijn verbleven zijn we via de Captain Cook Highway weer teruggekeerd naar Cairns. Twee dagen later zijn we gaan duiken. Met een boot vertrokken we om 7.00 uur 's morgens op weg naar het rif. Het weer was perfect voor een mooie duik. Het was voor ons beide de eerste keer. In het begin was het wel even wennen, maar al snel konden we genieten van het prachtige koraal en al de verschillende vissen! Na onze eerste duikervaring hebben op de dezelfde trip met snorkelen nog een grote zee-schildpad gezien.

Inmiddels hebben we Cairns de vlucht naar Darwin geboekt. Deze staat gepland op 17 oktober. De dagen die we nu hier nog hebben gebruiken we vooral om de omgeving nog wat te verkennen.

Groeten,

Pieter en Rik, oftewel Peter and Rick!

• 12 Oktober 2012 - 07:23

Cora Bul:

Hallo jomgems

Het ziet er allemaal schitterend uit en ben weer benieuwd naar het volgende gedeelte

Groetjes Cora

• 12 Oktober 2012 - 15:26

Ome Henk Tante Ria:

Heel leuk om het allemaal te volgen.
    Wij zijn wel een beetje jaloers.
    Geniet er van.
    Groetjes ome henk tante ria

• 12 Oktober 2012 - 19:22

Mark Van Kralingen:

Hallo Pieter,
    Ik het leuk om te lezen dat je zoveel dingen ziet in Australie. In Nederland is het nu nat en koud. Ik ben een beetje jaloers op, want ik zou ook wel eens een krokodil in het wild willen zien. Groetjes van Mark.

• 12 Oktober 2012 - 22:24

Jacqueline Overbeeke:

Hej Pieter,
    Wat een prachtige foto's, wat een avontuur!!!
    Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Komt je droom uit????
    Heel veel plezier.
    Gr. Jacq

• 13 Oktober 2012 - 12:06

Henriet:

Hoi Rick en Peter,
    Ja dit klinkt beter!! die namen! Leuk jullie verslag te lezen en wat is het geweldig om zo dat deel van de wereld een beetje te ontdekken. Hier regent het weer eens op dit moment. Rick we gaan het komend weekend weer camperen met je ouders.
    Geniet nog van jullie snoepreisje!
    groeten van ons allemaal.

• 13 Oktober 2012 - 22:05

Lisette Halders:

Hoi Rick.
    wij zitten in Maastricht aan tafel jouw foto's te bewonderen.
    Fantastisch zeg, wil zo met je ruilen.
    Het is leuk om te lezen hoe goed jij het naar je zin hebt.
    Geniet er maar van!
    Groetjes van John en Lisette

• 16 Oktober 2012 - 17:34

Jan En Clasine:

Hoewel het al weer een aantal jaren geleden is dat wij er waren, brengen de mooie foto's van jullie weer allerlei herinneringen boven. We zouden zo met jullie willen ruilen.
    Wat is het toch een prachtig land. Veel plezier in Darwin en Kakadu National Park.
    Groeten uit een herfstig Oosthuizen.

• 17 Oktober 2012 - 19:31

Pet En Erna Schellekens:

Hoi Peter en Rick,

Wat maken jullie een mooie trip. Het is leuk om julle verslagen te lezen en foto's te zien. Voor ons heel herkenbaar. We hebben dezelfde weg afgelegd vorig jaar. We zjn benieuwd naar het vervolg van de trip.
    Heel veel plezer en een goeie reis verder.

Groetjes Piet en Erna

• 18 Oktober 2012 - 07:05

Jan En Corrie:

Hoi Pieter en Rik

Ziet er allemaal goed uit jongens.
    Mooie foto's en veel getuigschriften.
    Ga zo door en geniet ervan.

Groetjes uit het druilerige Dorst in het kleine Nederland.
    Jan en Corrie van Dorst

• 20 Oktober 2012 - 23:17

Charlotte:

Hey die Rik en Pieter,
    Rik, nog gefeliciteerd met je ma.
    Geniet van jullie verslag.
    Ben benieuwd hoe het jullie in Darwin vergaat...
    en... verder.
    Groet uit Eindhoven

• 21 Oktober 2012 - 11:11

Jeanne:

Hello Peter and Rick,

Mooie verhalen, mooie foto's. 'Eindelijk' een mooie foto van onze mooie neef (in de boom)! Daar moet je helemaal voor naar Australië....... Wat een prachtig land, wat een prachtige reis.
    Enjoy it!
    Veel goeds.

Jeanne en co

• 22 Oktober 2012 - 13:01

Piet R:

Hallo Pieter en Rick,

Dat is het echte Zwitserleven gevoel.

Pas op bij het oversteken.

groeten,
    PR

• 24 Oktober 2012 - 15:30

Eugenie Schets:

Hee Rik :

Ziet er schitterend uit allemaal, mooi man !
    Nog heel veel pllezier allebei wij gaan hier weer door met ons "gewone" leventje

groetjes Eugenie

• 30 Oktober 2012 - 12:40

Renate:

Wauw wat een mooie foto's. Dat strand!! Geweldig zeg.
    Veel plezier nog.
    Gr Renate